lcp
Alege o altă dimensiune..

Motive să ne alegi

garanția calității
la orice tip de anvelopă
livrarea rapida
pe tot teritoriul României
livrare rapidă în țară
la anvelopele din stoc
site securizat
cu certificat SSL

Informatii

Mari producători de anvelope - Oferte diverse pentru necesitățile tuturor șoferilor

Mari producători de anvelope - Oferte diverse pentru necesitățile tuturor șoferilor

Mari producători de anvelope - Oferte diverse pentru necesitățile tuturor șoferilor

Anvelopele reprezintă componente esențiale ale oricăror automobile, deoarece reprezintă elementul de legătură dintre acestea și calea de rulare. Calitatea lor este importantă, pentru că au rol în transmiterea forței motorului către șosea, în asigurarea unei direcții corespunzătoare și în frânarea în siguranță. Având în vedere aceste caracteristici este indicat ca orice conducător auto să cunoască informații utile legate de modul de producere a acestora și de principalii producători pentru a putea alege inteligent din multitudinea de oferte existente pe piață. 

În articolul de mai jos vei afla câteva informații generale cu privire la anvelopele auto, cunoscând un scurt istoric al introducerii tehnologiei în utilizarea zilnică în trafic și modalitatea de manufacturare a acestora în fabricile moderne din prezent. De asemenea, vei putea consulta un top al principalilor producători de anvelope, clasificați în funcție de gama propusă către clienți și vei cunoaște criteriile de alegere a unor anvelope de calitate. 

Cuprins:

1. Anvelopele auto - Informații generale

1.1. Scurt istoric al producerii anvelopelor

1.2. Fabricarea anvelopelor

2. Clasamentul celor mai buni producători de anvelope

2.1. Producători de anvelope de tip PREMIUM

2.2. Producători de anvelope din gama medie

2.3. Producători de anvelope din categoria economică

2.4. Producători de anvelope de tip buget

3. Criterii de alegere a anvelopelor de calitate

1. Anvelopele auto - Informații generale

producatori de anvelope

Roțile sunt elemente indispensabile ce asigură progresul civilizației umane. În cei peste 6000 de ani de existență, roțile au ajutat la dezvoltarea economiei și a călătoriilor pe distanțe din ce în ce mai lungi. Multă vreme roțile au fost simple discuri din lemn care nu ofereau multe avantaje, însă în ultimii 200 de ani prin introducerea anvelopelor roțile au putut fi utilizate la adevărata lor valoare. 

Pneurile sunt echipamente produse, în special, din cauciuc natural sau sintetic, ce se prezintă sub forma unor incinte rigide, care au în interior o cantitate de gaz aflat sub presiune. Această construcție asigură amortizarea șocurilor și transmiterea mai corectă a forței generate de motor către calea de rulare. 

1.1. Scurt istoric al producerii anvelopelor

Până în secolul al XIX-lea, roțile nu erau dotate cu anvelope, ceea ce ducea la parcurgerea dificilă a drumurilor, mai ales că acestea nu erau pavate și, de multe ori, nici pietruite. Din această cauză lipsea confortul, iar uzura materialului din care era produsă roata era maximă. De la începutul secolului al XIX-lea diferiți inventatori au încercat să producă un echipament care să îndepărteze aceste neajunsuri. 

Primele încercări nu au avut succes, deoarece materialul utilizat, care era reprezentat de cauciucul natural, nu era suficient de rezistent. În anul 1844 inventatorul american Charles Goodyear a descoperit din greșeală procesul de vulcanizare a cauciucului prin intermediul căruia anvelopele deveneau mult mai rezistente. Un moment important în evoluția anvelopelor este legat de numele celebrilor frați Michelin care au inventat și introdus pe piață primele pneuri demontabile. 

Anvelopele a devenit cu adevărat echipamente rezistente după anul 1937, când compania Goodrich a introdus cauciucul sintetic, material utilizat și în prezent pentru realizarea majorității anvelopelor de pe piață. Inovațiile nu au încetat, în ultimii ani introducându-se noi tehnologii în ceea ce privește materialele de construcție, dar și designul benzii de rulare. 

1.2. Fabricarea anvelopelor

Anvelopele sunt echipamente auto produse într-un număr impresionant, în lume existând aproximativ un miliard de autovehicule dotate în acest mod. Aproape în orice țară din lume există fabrici care produc zeci sau chiar sute de mii de piese în fiecare an. Pentru fabricarea anvelopelor sunt folosite mai multe materiale care împreună oferă echipamente rezistente, cu flexibilitate maximă și care garantează aderența bună la calea de rulare. 

Pentru atingerea acestor deziderate, producătorii utilizează, în special, cauciucul sintetic, care este mult mai rezistent față de cel natural, are preț mai mic și este mai ușor de industrializat. În afara masei de cauciuc sintetic, în producerea anvelopelor mai intervin sârma de oțel pentru producerea talonului și diferite materiale textile, precum cablurile sintetice și kevlarul pentru realizarea structurii de rezistență pe care se toarnă cauciucul sintetic. 

Fabricile moderne de anvelope vin cu o tehnologie înaltă, aceasta fiind automatizată în cea mai mare parte. Fabricarea pneurilor se face prin parcurgerea a patru pași semnificativi:

  • Pe un tambur metalic, ce se prezintă sub forma unui cilindru ce se rotește în mod continuu, se aplică o foaie de cauciuc sintetic, în care se încorporează o rețea de material textil;

  • Pe părțile laterale ale foii se plasează două cercuri metalice, numite taloane, care au rolul de a fixa anvelopa pe jantă într-un mod cât mai fix;

  • Pe tambur se află o zonă centrală, ce poate fi umflată, aceasta având rolul de a oferi forma specifică a anvelopei. În această etapă pe zona exterioară se montează o rețea radială din fire de metal;

  • Ultimul pas este reprezentat de manufacturarea benzii de rulare, care cuprinde șanțurile așezate în diverse modele, ce asigură aderență maximă. 

După fabricarea anvelopei în forma dorită are loc procesul de vulcanizare, care oferă cauciucului caracteristicile elastice necesare. 

2. Clasamentul celor mai buni producători de anvelope

producatori anvelope(2)

În lume există sute de branduri diferite de anvelope, care produc cauciucuri de modele, dimensiuni și calități diferite. Diferențierea între aceste branduri se face, în general, după calitatea acestora și după tehnologiile moderne folosite pentru manufacturarea lor. În acest sens se pot observa patru tipuri de branduri de anvelope, cele de tip premium, din gama medie, din categoria economică și de tip buget.

2.1. Producători de anvelope de tip PREMIUM

Anvelopele de tip premium sunt cele mai performante, dar care au și un preț pe măsură. Calitatea este dată de materialele de construcție de top și de prezența inovațiilor în ceea ce privește rezistența, consumul redus de combustibil, distanța scurtă de frânare și zgomotul redus produs la rulare. 

În această categorie sunt plasate cele mai cunoscute mărci de anvelope ce și-au dovedit valoarea printr-o istorie îndelungată. Printre cei mai importanți producători de anvelope de tip premium se numără compania italiană Pirelli, cea franceză Michelin, compania americană Goodyear, cea japoneză Bridgestone și compania germană Continental

Acești producători au în oferta lor o gamă diversă, atât din categoria anvelopelor de vară, din categoria anvelopelor de iarnă, cât și din gama anvelopelor all season, ce pot fi folosite indiferent de condițiile meteo. În privința dimensiunilor diversitatea este largă, de la anvelope pentru autoturisme de mici dimensiuni și până la cele de tip SUV sau până la autovehicule mari. 

2.2. Producători de anvelope din gama medie

Producătorii de anvelope din gama medie au în ofertă produse de foarte bună calitate, cu prețuri mai accesibile. În lume există aproximativ 20 de firme care oferă clienților astfel de echipamente, multe dintre ele fiind prezente și pe piața din România, pentru că au un raport calitate - preț excelent. Astfel, se poate face un top al producătorilor de anvelope din gama medie, precum Firestone, Falken, Barum, Kleber, Nokian, Fulda, BFGoodrich

Acest tip de pneuri nu oferă performanțe de top, dar pentru utilizatorii obișnuiți reprezintă alegerea perfectă. Costurile mai mici implicate sunt mai importante decât scăderea minimă de performanță față de cele din gama premium.

2.3. Producători de anvelope din categoria economică

Producătorii de anvelope din categoria economică sunt prezenți pe toate piețele, volumele de vânzare fiind destul de mari datorită prețurilor accesibile. Este adevărat că prin investiția mai mică se obține o performanță scăzută, însă mulți conducători auto le preferă. Trebuie menționat că durata de viață a acestora este mai redusă, așadar în multe cazuri cheltuielile vor fi mai mari prin achiziția repetată la o perioadă scurtă de timp. Printre cei mai cunoscuți producători din această categorie se numără Matador, Debica, Riken, Tigar, Viking, Kormoran și Laufenn

2.4. Producători de anvelope de tip buget

Anvelopele de tip buget sunt cele mai ieftine, dar oferă o calitate pe măsură. Specialiștii nu recomandă utilizarea acestora decât în cazuri extreme și pentru perioade scurte de timp. Piața din România are ofertă bogată în acest sens, majoritatea șoferilor înconjurând această opțiune. Printre acestea se numără mărci precum: Tracmax, Austone, Royal Black, Fortune, Zeetex, Fortuna.

3. Criterii de alegere a anvelopelor de calitate

producatori anvelope(3)

Toți proprietarii de automobile vor ajunge la un moment dat în situația în care vor fi nevoiți să înlocuiască anvelopele mașinilor pe care le folosesc. Această situație intervine datorită faptului că pneurile sunt consumabile, acestea uzându-se până la un nivel la care nu mai este sigură folosirea lor. Durata de viață a anvelopelor este destul de diversă, contând foarte mult calitatea, stilul de condus și drumurile pe care se rulează. Decizia de înlocuire trebuie să fie luată pe baza a două criterii. 

În primul rând, este vorba despre uzura accentuată a căii de rulare. Striațiile din această zonă au o anumită adâncime la momentul producerii anvelopei, care asigură aderența maximă la șosea, indiferent dacă aceasta este uscată, umedă sau acoperită cu zăpadă sau gheață. În timp calea de rulare se tocește, ceea ce face ca aceste caneluri să aibă o adâncime din ce în ce mai mică. În momentul în care se trece de o anumită limită (de regulă 1,5 mm) este recomandată înlocuirea lor cu altele noi. 

În al doilea rând, este vorba despre vârsta anvelopelor. Este posibil ca acestea să nu fie foarte tocite, dar din cauza anilor trecuți materialul să-și piardă din calități și să ajungă la un moment dat în pericol de deteriorare. În mod normal durata de viață a anvelopelor este de aproximativ 5 ani, după această limită fiind indicată o observare mai atentă pentru a se identifica apariția unor probleme. În niciun caz nu se va folosi o anvelopă mai veche de 10 ani, deoarece nu mai este sigură, chiar dacă nu prezintă urme de uzură.

În alegerea corectă a anvelopelor trebuie să se țină cont de următoarele criterii. 

  • Dimensiunile recomandate de producătorul automobilului. Legile din România obligă pe posesorii de autovehicule să și le doteze doar cu anvelope ce au dimensiunile recomandate de producător. În caz contrar, este posibilă primirea unor amenzi usturătoare, considerându-se că prin montarea unor anvelope de dimensiuni diferite se poate pune în pericol siguranța în trafic. Pentru a se face alegerea corectă în această privință trebuie consultate dimensiunile recomandate, ce sunt trecute atât în talonul autovehiculului, cât și pe anvelopele cu care acesta vine dotat. Aceste dimensiuni sunt trecute pe partea laterală a oricărui cauciuc, sub forma unui șir de cifre și litere. De exemplu, formula 195 / 65 R 15 91H poate fi citită în felul următor: 195 este lățimea anvelopei în milimetri, 65 reprezintă raportul dintre înălțimea transversală a anvelopei și lățimea acesteia, R este tipul de construcție radială, iar 15 este diametrul cercului interior în inch. Cifra 91 este indicele de greutate;

  • Anotimpul în care vor fi folosite anvelopele determină utilizarea unora corespunzătoare. În perioadele călduroase se folosesc anvelope de vară, iar în perioadele în care șoseaua este acoperită cu zăpadă sau polei se vor utiliza cele de iarnă, marcate cu semne specifice, de genul M+S sau un fulg de zăpadă stilizat. Există și varianta all season reprezentată de anvelope ce pot rula pe tot parcursul anului;

  • Stilul de conducere ar trebui să influențeze și tipul de anvelope folosite. Pentru persoanele care preferă un stil de conducere sportiv, cu accelerări și frânări bruște și cu viraje strânse, sunt recomandate pneurile de tip premium, pentru că oferă performanță maximă. Persoanele care folosesc într-un mod mai liniștit comenzile autoturismului pot alege anvelope din categoria medie sau chiar din cea economică;

  • Opțiuni pot fi făcute și în ceea ce privește gradul de utilizare. Cele mai bune rezultate sunt obținute prin achiziționarea unor pneuri noi, pentru că acestea sunt lipsite de probleme și au garanție. O altă alegere este cea a anvelopelor second hand, mult mai ieftine, dar care pot avea defecte ascunse, greu de observat. Un compromis poate fi reprezentat de anvelopele reșapate, care sunt, de fapt, anvelope second hand, refăcute de un producător prin plasarea unor căi de rulare noi.

În concluzie, cunoașterea unor amănunte legate de anvelope, cum ar fi categoria din care fac parte în funcție de calitate lor, precum și criteriile ce trebuie să fie aplicate în alegerea unor echipamente de calitate, este obligatorie pentru toți posesorii de mașini în vederea achiziționării unor cauciucuri de calitate. 

Surse foto:

pixabay.com

unsplash.com

Articole recente