EFICIENTA DE FRANARE

Toate testele sunt realizate cu un auto-vehicul în conformitate cu conditiile standard legale și factori fizici în conformitate cu cei naturali, cum ar fi: temperatura, starea suprafeței carosabile, stratul de apă și viteza.

Conform legislației europene, condițiile de testare sunt: 
Anvelope de iarnă testate între 2°si 20°C.
Anvelope de vară testate între 5° si 35°C
Frânare asistată ABS, cu o viteză între 80 și 20 km/h
• Stratul de apă între 0.5 și 1.5 mm

Unele companii testează în condiții care sunt cât mai apropiate posibil de condițiile europene de șofat, pe carosabil umed. • în jurul temperaturii de 20°C pentru anvelopele de vară de autoturism și camionetă • în jurul temperaturii de 7°C pentru anvelopele de iarnă de autoturism și camionetă • între 7°C si 25°C pentru anvelopele vehiculelor de marfă (utilizate în general iarna și vara).

Gradul acordat fiecărei anvelope este întotdeauna în raport cu un punct de referință comun. Acest lucru se datoarează faptului că nu este posibil să se testeze fiecare anvelopă de pe piață în condiții identice. Toate testele sunt efectuate în comparație cu o anvelopă stabilită ca model.




In momentul franarii, daca un autovehicul este echipat cu 4 anvelope clasa A, diferenta de oprire, la o viteza de 80 km/h, intre acesta si unul echipat cu anvelope clasa G, poate fi de pana la 18m.