lcp
Alege o altă dimensiune..

Motive să ne alegi

garanția calității
la orice tip de anvelopă
livrarea rapida
pe tot teritoriul României
livrare rapidă în țară
la anvelopele din stoc
site securizat
cu certificat SSL

Informatii

Verificarea uzurii anvelopelor - Operațiune obligatorie pentru siguranța în trafic

Verificarea uzurii anvelopelor - Operațiune obligatorie pentru siguranța în trafic

erificarea uzurii anvelopelor - Operațiune obligatorie pentru siguranța în trafic

Anvelopele automobilelor sunt echipamente esențiale pentru parcurgerea în siguranță a distanțelor pe drumurile publice. Starea lor este importantă, deoarece aceste piese fac legătura dintre mașină și calea de rulare, având rol determinant în obținerea unei direcții precise, a unei distanțe de frânare corespunzătoare și a unui confort adecvat. Anvelopele sunt echipamente consumabile, acestea uzându-se în timp din cauza frecării cu suprafața drumurilor și, din acest motiv, este necesară înlocuirea lor în momentul în care sunt uzate peste nivelul maxim recomandat de către producători. Din această cauză, orice conducător auto trebuie să cunoască metodele prin care pot identifica ușor dacă anvelopele mai pot fi utilizate în siguranță sau dacă trebuie înlocuite cât mai rapid. 

În articolul de mai jos vei afla câteva informații utile cu privire la uzura anvelopelor, aflând câteva dintre motivele cele mai des întâlnite, care duc la o astfel de situație. De asemenea, vei putea descoperi câteva metode ușor de pus în practică, prin care poți afla cu rapiditate dacă este necesară o achiziție urgentă de anvelope noi. 

Cuprins:

1. Informații utile despre verificarea uzurii anvelopelor

2. Măsurarea uzurii anvelopelor - Metode ușor de pus în practică

1. Informații utile despre verificarea uzurii anvelopelor

verificarea uzurii anvelopelor

Deși anvelopele sunt utilizate din materiale dure, acestea se uzează într-un ritm mai lent sau mai rapid, ceea ce face ca la un moment dat să fie obligatorie înlocuirea lor. În cazul în care nu se controlează și nu se identifică o astfel de situație pot apărea urmări grave, precum lipsa direcției precise, în special pe timp de ploaie, atunci când apa băltește pe drum, creșterea distanței de frânare pe suprafețe alunecoase (gheață sau zăpadă), zgomote și vibrații deranjante, chiar posibilitatea exploziei acestora. 

Printre principalele cauze ale uzurii precoce a anvelopelor se numără:

  • Calitatea proastă a cauciucurilor. Unii producători folosesc materiale de calitate îndoielnică, iar acest lucru face ca anvelopele să aibă o rezistență mică și să se distrugă foarte rapid. Recomandarea specialiștilor este să se achiziționeze anvelope ale unor mărci recunoscute pentru calitatea lor;

  • Presiunea din anvelope nu este cea recomandată. O presiune prea mică sau prea mare face ca rularea să se facă neadecvat, ceea ce duce la uzura prematură, fie pe partea centrală, în cazul presiunii prea mari, fie pe părțile laterale, atunci când presiunea este prea mică;

  • Frânările și accelerările agresive fac ca anvelopele să se uzeze foarte rapid. Este cunoscut faptul că piloții de raliu, care conduc special într-un mod agresiv, trebuie să schimbe anvelopele după doar câteva sute de kilometri, deoarece acestea sunt prea uzate pentru a mai putea fi utilizate în siguranță;

  • Condusul pe drumuri neconforme, acoperite cu resturi ascuțite, poate să distrugă anvelopele rapid, într-un mod iremediabil.

2. Măsurarea uzurii anvelopelor - Metode ușor de pus în practică

verificarea schimbarii pneurilor

Studiile au arătat că anvelopele uzate sunt foarte periculoase, de aceea fiind necesar ca la perioade de timp regulate, conducătorii auto să-și inspecteze cauciucurile pentru a observa dacă mai pot fi utilizate în continuare sau dacă trebuie înlocuite. Există câteva metode extrem de simple, prin care oricine poate afla care este starea anvelopelor. Pentru a se realiza această procedură este necesară o observare a înălțimii profilelor de pe suprafața anvelopelor ce intră în contact cu drumul. 

Anvelopele noi au profilele cu înălțime de aproximativ 10 mm. Cu timpul suprafața de rulare a cauciucului se uzează, ceea ce face ca șanțurile dintre profile să fie din ce în ce mai puțin adânci. Legea din România prevede ca adâncimea minimă să fie de 1,6 mm în cazul anvelopelor de vară și de 4 mm în cazul anvelopelor de iarnă. 

Utilizarea unor pneuri sub aceste dimensiuni este periculoasă și este pedepsită și prin posibilitatea primirii unor amenzi. Măsurarea uzurii anvelopelor se face foarte simplu, fie cu ajutorul unui șubler mecanic sau electronic, fie prin intermediul unor dispozitive speciale, ce pot fi introduse în șanțurile dintre profile. O altă metodă este consultarea senzorilor de uzură amplasați în șanțurile dintre profile ce devin vizibili în momentul în care cauciucul este prea uzat. 

În concluzie, orice conducător auto trebuie să cunoască la ce riscuri se supune dacă alege să conducă automobile dotate cu anvelope uzate peste limitele recomandate de producător și reglementate prin legile statului român. 

Surse foto:

ro.pinterest.com.

Articole recente